سرزمین من کجاست

balochzohreh1@gmail.com

سرزمین من کجاست

balochzohreh1@gmail.com

برای چشم های هیز و حقیرِ شما می نویسم؛ زن فقط تن نیست، جرم فقط خن

مخاطب این متن بخشی از خبرنویسانی هستند که اقدام به نوشتن و بازنشرِ  چنین مطلب سطحِ پایینی در  فارس،ندای انقلاب و عصرِ امروز و باقی سایت های دم دستیِ اصولگرایان کرده اند گفتم با عکسی تازه تر شاید روشن شوند آنکه در حباب شیشه ای زندگی می کند چیزی برای از دست دادن ندارد.
 حضرات!  شما که گفته بودید آقای کارگردان قلاده های طلا مقتدرانه جواب سوال های خبرنگارِ متواری را داده است. شما که می گفتید طالبی پیروز شد و خبرنگار ضدِ انقلاب مغلوب. شما که نفهمیدید مصاحبه ی ما میدان جنگ نبود میدان یک پرسش و پاسخِ ساده بود و واگذار کردنِ قضاوتِ همان میدانِ گفتگو به افکار عمومی. شما که 

شش روز جشنِ پیروزی گرفته بودید پس چه شد که ناگهان دست به خانمان زدید؟ تنها شکست خوردگان اند که در خزانه لغات خویش دنبال واژه و بهانه برای تحقیرِ حریف می گردند. اگر پیروز بودید سرتان را بالا می گرفتید و چشم و چارتان دنبال چهارتا عکس ساده و صمیمیِ یک انسان نمی گشت.
دنبال چه می گردید با انتشار این عکس ها و نوشتن مطالبی که باور کنید هدر دان پول و وقتِ خودتان است. باور کنید زن فقط تن نیست. جرم فقط خندیدن نیست، ایراد فقط مثلِ شما نیاندیشیدن نیست. زن اندیشه و عملکرد هم دارد، اندیشه ام را نقد کنید، رفتارم را، عملکردم را. تن را رها کنید…خزانه ی لغت تان را شخم بزنید، دور بریزید کلماتی که فقط  بوی هیزی و حقیری می دهد.
چند بار نوشته اید فاسدم، چند بار نوشته اید زشتم؟ چند بار نوشته اید خوشگذرانم؟ پس چرا روح بیمارتان ارضا نمی شود و رها نمی کنید این وادیِ واداده ها را. اگر به بهشت و جهنم تان باور هست چرا هر کس را به خدای خویش وانمی گذارید؟
حضرات! بخشی از شما که اخلاق و ایمان تان کلا خلاصه شده در  همین چشم و نگاهِ‌ هیز و حقیرتان. حداقل شغل تان را مصون بدارید از این نوع نگاه های گشتِ ارشادی و چیزهایی بنویسید که مخاطبانِ خودتان به شما نخندند و نگویند چرا انقدر هالو وار خبرنویسی می کنید.برداشته اید ده  تا عکس شخصی از یک همکارتان را منتشر کرده اید که چه چیزی را ثابت کنید که یک آدم می خندد؟ که یک آدم زیر باران و برف می ایستد و عکس می گیرد؟ که یک آدم کنار دریا لبخند می زند؟ که یک آدم با دیدن شادیِ آدم ها شاد می شود، که یک آدم با بهار و سبزه و چمن خوشگذارنی می کند و می خندد؟من نه ، شما خودتان تنها که شدید ببینید چقدر انسان می تواند بیمار باشد که به جای نقدِ رفتارِ مخالفِ خویش برود سراغِ آلبوم او و بگوید آی ملت ببینید این مسیح علی نژاد که مدام از کشته شدگان می نویسد و خبررسانی می کند، دارد اینجا در این عکس ها می خندد؟ چرا همه را ریا کار و دروغگو می خواهید؟ خسته نشدید از بس ریاکارانه زندگی کرده اید؟ خسته نشدید از بس خون شهدای مظلوم جنگ عراق را بر فرق سر ملت بیچاره کوبیدید و هر جا صدای ساز و خنده ای شنیدید آژان فرستادید و گفتید شهید دادیم خنده حرام است؟…از بس خودتان چون به خلوت می روید آن کار دیگر می کنید، لابد باورتان شده عکس ها و نشانه های شفافِ زندگیِ یک آدم، کشفِ بزرگی است که روی تک تک عکس ها آرم زده اید «عصر امروز»…این عصری که شما از آن دم می زنید عصرِ جاهلیت است نه عصرِ امروز. باور کنید عصر ریاکاران سالهاست که سر آمده.پیشتر هم گفته بودم:
اگر بخندید می گویند خوشگذران اید، اگر گریه کنید می گویند مرثیه خوان اید. پس «قلب» و «عقلِ » خویش را به قضاوتِ یک جماعتِ بغرنج و بیمار سپردن خطاست…

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد